Het eHealth Addressbook (Consultation Webservice) is ontwikkeld op vraag van de Belgische gezondheidssector om te beantwoorden aan de behoefte om op elk moment de meest accurate contactinformatie te kunnen opvragen over andere zorgactoren. Deze informatie moet dienen om op de meest efficiënte manier elektronisch te kunnen communiceren tussen zorgactoren (individuele zorgverleners en zorginstellingen). De informatie over deze zorgverleners bevindt zich in CoBRHA.
De portal "API Catalog" is de catalogus van de webservices die aangeboden worden door het eHealth-platform en zijn partners via de API Gateway, die onder meer instaat voor het beheer van het gebruik van de webservices.
UPPAD geeft een overzicht van de administratieve gegevens die de verschillende overheden over de zorgverleners bijhouden. Zorgverleners kunnen in deze applicatie hun eigen gegevens raadplegen en, indien nodig, bepaalde gegevens aanpassen. Daarnaast kunnen ze ook een aantal administratieve processen elektronisch opstarten. Aanmelden met gebruikersnaam en paswoord, token of eID.
Momenteel is de toepassing CIVICS alleen toegankelijk in acceptatie. Zij zal beschikbaar worden in productie zodra de testen uitgevoerd door de gebruikers voldoening geven.
Het Business Continuity Plan van het eHealth-platform heeft tot doel het behoud van onze diensten te garanderen na een groot incident dat het informaticasysteem treft. Het gaat erom de activiteit zo snel mogelijk te hervatten met minimaal gegevensverlies en het behoud van een bepaald veiligheidsniveau. Dat plan is een van de essentiële punten van ons informaticaveiligheidsbeleid.
De serviceniveaus van het eHealth-platform worden in twee verschillende documenten vastgelegd:
De dienst “Member Data” (MDA) van WalCareNet laat elke gemachtigde instelling of zorgverlener toe om de informatie van de zorggebruiker te raadplegen die nodig is voor een correcte facturatie of zorg- of productverstrekking.