Nieuws
RSS11/05/21
G-Cloud Release R2021.5 -15 & 16 May 2021
Op zaterdag 15 en zondag 16 mei 2021 zullen er wijzigingen worden aangebracht in de G-Cloud die normaal geen impact zullen hebben op het eHealth-platform. Omdat wij hierover zo transparant mogelijk willen communiceren, vindt u hieronder een gedetailleerd overzicht.
11/05/21
Major Release R2021.1 - 16/05/2021
Op zondag 16 mei 2021 gebeuren er aanpassingen aan de eHealth omgeving met beperkte impact op verschillende diensten en toepassingen. Omdat wij hierover zo transparant mogelijk willen communiceren, vindt u onderaan een gedetailleerd overzicht.
22/04/21
Communication for postguard G-cloud - release 25 April
Op zondag 25 april 2021 zullen er wijzigingen worden aangebracht in de G-Cloud die mogelijk een korte impact zullen hebben op het eHealth-platform.
27/01/21
Replacement of certificates I.AM in Prod and ACC
In februari worden nieuwe I.AM-certificaten Zetes (en niet langer Quovadis) geactiveerd in acceptatie en productie. Vermijd dat uw software dan plots niet meer functioneert en vervang uw certificaten op tijd:
27/01/21
Fabrikanten en verdelers van mobiele medische toepassingen: uw applicatie aanmelden
De verzekering voor geneeskundige verzorging zal in sommige gevallen mobiele medische toepassingen integreren in het terugbetalingssysteem. Bent u een fabrikant of distributeur van mobiele medische toepassingen? Hier zijn de voorwaarden en de procedure voor het melden van uw mobiele medische applicatie.
12/01/21
ETEE cookbook update
Om de performantie te verbeteren en het aantal oproepen te beperken is voortaan ETK caching mogelijk en tevens aanbevolen in bepaalde gevallen.
19/11/20
Timestamping certificates
Op 28/02/2021 zullen vijf nieuwe Timestamping-certificaten bij eHealth worden geactiveerd in productie.
07/11/18
Softwareleveranciers: uw producten ontwikkelen voor onze informatiseringprojecten in de gezondheidszorg
Als softwareleverancier moeten de producten die u ontwikkelt, voldoen aan bepaalde technische en reglementaire eisen. Hier kan u nuttige informatie voor uw ontwikkelingen terugvinden.
10/08/18
Persbericht – eHealth: Pannes in centrale opslagomgeving verstoren elektronische dienstverlening eGezondheid
Op donderdag 9 augustus rond 9 uur werd een onderdeel van de centrale opslaginfrastructuur bij onze ICT-partner getroffen door een panne. Ook al was dit onderdeel, een 3PAR SAN van de firma HPE ontdubbeld, is de continuïteit van de dienstverlening in het gedrang gekomen. De betrokken teams hebben onmiddellijk gereageerd om de oorzaak op te sporen en de situatie te normaliseren. Hardware-onderdelen werd vervangen, in samenspraak met HPE en de diensten werden stap voor stap opnieuw opgestart. Een Business Continuity-procedure werd onmiddellijk opgestart voor de dienst verzekerbaarheid, die wordt gebruikt door de apothekers. De eHealth-diensten konden na ongeveer een uur worden hersteld.
12/06/18
eHealth-platform technisch incident
Dinsdag 12 juni 2018 – Naar aanleiding van een technisch incident zijn er heel wat storingen geweest op het eHealth-platform met talrijke connectieproblemen tot de diensten als gevolg. Het Business Continuity Plan werd geactiveerd om de apothekers in de mogelijkheid te stellen de verzekerbaarheidsstatus te raadplegen bij de ziekenfondsen. De situatie is nu hersteld, het netwerk is opnieuw stabiel. Onze teams zoeken actief naar de oorzaken van dit incident en zullen de nodige maatregelen nemen om te vermijden dat dit zich opnieuw voordoet. Er zal een communicatie worden verstuurd zodra het verslag is geconsolideerd en de oplossingen zijn geïmplementeerd.
Resultaten van 21 tot 30 van 50