Wij gebruiken cookies op deze site om uw gebruikerservaring te verbeteren.

Meer weten × Ik begrijp het

Andere informatie en diensten van de overheid:www.belgium.beAndere informatie en diensten van de overheid:

Terug naar de zoekresultaten

QermidĀ©Hartdefibrillatoren

Voorstelling

De applicatie 'Qermid©Hartdefibrillatoren' is een onlinedienst die toelaat om individuele medische patiëntgegevens en materiaalgegevens over cardiologische implantaten en ingrepen te registreren. Op deze manier hebben de verschillende cardiologische centra snel en eenvoudig de nodige gegevens ter beschikking, waardoor de kwaliteit van de medische zorgen voor de patiënten stijgt.

De registratie van deze gegevens heeft ook nog een tweede doel, namelijk het elektronisch laten verlopen van de aanvraag- en beslissingsprocedure voor de terugbetaling van de implantaten door het RIZIV aan de ziekenhuizen.

Voor wie?

Deze toepassing is toegankelijk voor:

  • Cardiologen binnen erkende cardiologische centra.
    Om toegang te krijgen tot deze toepassing moet deze gebruiker:
    • toegang hebben gekregen tot de toepassing in naam van zijn ziekenhuis;
    • het profiel 'Qermid-Cardioloog' hebben gekregen binnen zijn ziekenhuis;
    • erkend zijn als cardioloog bij het Kadaster van de Professionals in de Gezondheid;
    • erkend zijn als arts bij het RIZIV.
  • Administratief medewerkers binnen deze erkende cardiologische centra.
    Om toegang te krijgen tot deze toepassing moet deze gebruiker:
    • toegang hebben gekregen tot de toepassing in naam van zijn ziekenhuis;
    • het profiel 'Administratief' hebben gekregen binnen zijn ziekenhuis;
    • verbonden zijn aan een cardioloog in dat ziekenhuis door de Toegangsbeheerder (lokale beheerder);
    • verantwoordelijk erkend als cardioloog bij het Kadaster van de Professionals in de Gezondheid;
    • verantwoordelijk erkend als arts bij het RIZIV.
  • Verantwoordelijken voor het College van geneesheren-directeurs.
    Om toegang te krijgen tot deze toepassing moet deze gebruiker:
    • erkend zijn door eHealth als een verantwoordelijk voor het College van geneesheren-directeurs.

Hoe invullen/gebruiken?

De gebruiker kan volgende online handboeken gebruiken:

De administratieve gegevens van een patiënt worden gelinkt aan een persoonlijk identificatienummer, voor Belgen is dit het INSZ-nummer (uniek identificatienummer voor de sociale zekerheid).

De medische gegevens kunnen hierna ingegeven worden volgens de bestaande standaarden van het beroep.

Bent u de Hoofdtoegangsbeheerder (Verantwoordelijke Toegangen Entiteit) of de Toegangsbeheerder (lokale beheerder) van een ziekenhuis? Voor meer informatie over het gebruikers- en toegangsbeheer, gelieve de gebruikershandleiding voor uw ziekenhuis te raadplegen.

Hulp nodig? U kunt contact opnemen met het contactcenter op het telefoonnummer 02 788 51 55 of via dit formulier.

Boodschap ter attentie van de ziekenhuizen

Op aanvraag van de patiënt, kan een kopie van de terugbetalingsaanvraag worden afgeleverd als 'certificaat van implantatie'.
Indien u de kopie wenst te bewaren in pdf-formaat, volstaat het om tijdens het afdrukken de printer te wijzigen naar een virtuele printer die u zal toelaten om het implantaatcertificaat (= html-pagina) om te zetten naar een pdf. U hoeft dan enkel nog het document te bewaren op uw computer.
Gelieve u te richten tot de informaticadienst van uw ziekenhuis indien u niet over dergelijke toepassing beschikt. Er zijn online meerdere toepassingen gratis beschikbaar. (Zoek via een zoekmachine op 'gratis toepassing printen html pdf').

Verantwoordelijke instelling(en)

news.image.alt

Rijksinstituut voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering (RIZIV)
Galileelaan 5/1
1210 Brussel
Tel: 02 524 97 97