Andere informatie en diensten van de overheid:www.belgium.be
Beheer van de eHealth-certificaten
Nuttige links
Voorstelling
Aan de hand van de toepassing ‘Beheer van de eHealth-certificaten’ kunnen de zorgverleners:
- een eHealth-certificaat aanvragen
- een eHealth-certificaat vernieuwen
- het wachtwoord van het certificaat vernieuwen
Waarom een eHealth-certificaat?
Het eHealth-certificaat is een soort elektronische identiteitskaart van uw computer. Het is een digitaal paspoort waarmee de geldigheid van uw informaticasysteem kan worden geïdentificeerd en geauthentiseerd bij de aansluiting op beveiligde toepassingen, zoals de verzekerbaarheid of het ambulante elektronische voorschrift.
Belangrijk :
- De procedure voor het verkrijgen van een certificaat kan 10 dagen in beslag nemen. De geldigheidsperiode van de eHealth-certificaten bedraagt 3 jaar.
- De zorgverleners die in het bezit zijn van een elektronische identiteitskaart voor buitenlanders kunnen een certificaat verkrijgen sinds december 2012.
- Het is ook mogelijk om uw eHealth-certificaat te herroepen. Gelieve hiervoor het elektronisch formulier in te vullen.
De software-integratoren (maar niet de zorgverleners) kunnen bovendien testcertificaten aanvragen. Op basis van deze certificaten kunnen de IT-medewerkers van deze software-integratoren die in de Belgische sociale gezondheidssector actief zijn, de integratie van onze basisdiensten uittesten.
Voor wie?
Deze toepassing is bestemd voor de zorgverleners.
Hoe invullen/gebruiken?
- Neem uw elektronische identiteitskaart bij de hand.
- Controleer of uw elektronische identiteitskaartlezer correct is geïnstalleerd.
- Controleer of de laatste versie van Java 8 is geïnstalleerd op uw computer.
Voor diegenen die meer willen weten
Bij problemen gelieve contact op te nemen met het contactcentrum op het nummer 02 788 51 55.