Inhoud van deze pagina
Terug: Technische documentatie

MyCareNet- Hoofdstuk IV RSS

Informatief document

SOA – Error Guide

Alle diensten gebruiken uniform gedefinieerde foutcodes om systeemfouten te melden. In dit document vindt u een overzicht van mogelijke foutmeldingen en hun oplossing.

SOA – Error Guide Versie 1.0 (10/06/21) - 668.68 KB
Dit document is in het Engels

Hoofdstuk IV – Beschrijving van de dienst - eHealth

Dit document behandelt de beveiligingsvereisten en de structuur van de berichten. Een gedetailleerde beschrijving van de functionaliteit van de service, de semantiek van de specifieke elementen en andere algemene informatie over de service valt buiten het DOMEIN van dit document.

Hoofdstuk IV – Beschrijving van de dienst - eHealth Versie 1.3 (25/08/22) - 1.23 MB
Dit document is in het Engels

MCN – Hoofdstuk IV – Functionele beschrijving

Het project voor de elektronische uitwisseling van gegevens, betreffende de akkoorden van de adviserende geneesheren hoofdstuk IV, tussen de prestatieverleners en de verzekeringsinstellingen is een onderdeel van het groter geheel van elektronische uitwisselingen van gegevens ivm akkoorden van de adviserende geneesheren in het algemeen.

MCN – Hoofdstuk IV – Functionele beschrijving Versie 1.3 (01/03/16) - 1.43 MB
Dit document is in het Nederlands

Specification SSO

Chapter IV web services - SSO

In dit document wordt beschreven hoe een verzoek naar de Hoofdstuk IV-diensten moet worden gezonden. Het beschrijft meer bepaald de veiligheidseisen en de structuur van de berichten.

Chapter IV web services - SSO Versie 1.4 (31/05/21) - 1.18 MB
Dit document is in het Engels

Cookbook

Hoofdstuk IV Web service

In dit document wordt beschreven hoe de Hoofdstuk IV wordt aangeroepen en hoe het testproces verloopt

Hoofdstuk IV Web service Versie 1.4 (03/08/22) - 1.09 MB
Dit document is in het Engels

Contact

Ons formulier wordt geladen. Als deze melding zichtbaar blijft en er geen formulier verschijnt, controleer dan of Javascript in uw browser is geactiveerd, accepteer de betreffende cookies en probeer deze pagina opnieuw te laden.

API Catalog

De portal 'API Catalog' is de catalogus van de webservices die aangeboden worden door het eHealth-platform en zijn partners via de API Gateway, die onder meer instaat voor het beheer van het gebruik van de webservices.

Het betreft:

  • technische informatie: URL, versie, formeel contract (WSDL+XSD voor de SOAP-diensten of Swagger voor de REST-diensten
  • functionele informatie: link naar de beschikbare documentatie, beschrijving van de online diensten.
Toegang tot de API Catalog

FAQ

Krijgt u een KMEHR-foutmelding, dan neemt u het best contact op met het ziekenfonds.  

U kunt ook contact opnemen met het NIC (Nationaal Intermutualistisch College) via het e-mailadres support@intermut.be met de volgende informatie:

  • Beschrijving van het probleem;
  • INSZ-nummer van de patiënt;
  • RIZIV-nummer van de gebruiker; 
  • Geneesmiddel;
  • Paragraaf; 
  • Foutmelding met datum en tijdstip;
  • Schermafdrukken van het volledige scenario met verschillende stappen tot de foutmelding.

Deze fout kan verschillende oorzaken hebben:

  • Bij het zoeken naar het INSZ van de patiënt kan dit komen door een storing van de dienst RRConsult.
    • Verwijder de cache en cookies en probeer opnieuw.
  • Bij het zoeken naar een geneesmiddel werd de CIVICS-webservice voor geneesmiddelen gebruikt en hierbij kan een storing optreden.
    • Verwijder de cache en cookies en probeer opnieuw.
  • Bij de bevestiging van de aanvraag is het mogelijk dat die toch goed verlopen is. 
    • Via Consultatie, controleer of de aanvraag daarin zit.
    • Verwijder de cache en cookies en probeer opnieuw.

Houdt het probleem aan, stuur dan volgende informatie per e-mail naar support@ehealth.fgov.be:

  • Beschrijving van het probleem;
  • INSZ van de patiënt;
  • RIZIV van de gebruiker;
  • Geneesmiddel;
  • Paragraaf;
  • Foutmelding met datum en tijdstip;
  • Schermafdrukken (volledig scenario met verschillende stappen tot de foutmelding).
     

Is de verklaring voor de fout niet duidelijk genoeg, stuur dan volgende informatie per e-mail naar support@ehealth.fgov.be:

  • Beschrijving van het probleem;
  • INSZ van de patiënt;
  • RIZIV van de gebruiker;
  • Geneesmiddel;
  • Paragraaf;
  • Foutmelding met datum en tijdstip;
  • Schermafdrukken (volledig scenario met verschillende stappen tot de foutmelding).