MyRIZIV
Voorstelling
Via de webtoepassing MyRiziv kunt u of uw medewerker ons uw contactgegevens, werkadressen en conventiegegevens meedelen. Als wij u forfaitaire vergoedingen betalen, dan kunt u via MyRiziv ook de nodige financiële gegevens meedelen en een overzicht krijgen van onze betalingen. Voor sommige forfaitaire vergoedingen kunt u de vergoedingsaanvraag ook via MyRiziv indienen. Het is een veilige én eenvoudige manier om met ons te communiceren!
Voor wie?
Volgende personen kunnen inloggen in MyRiziv:
- individuele zorgverleners met een RIZIV-nummer. Het gaat om professionele zorgverleners die geneeskundige verzorging verlenen opgesomd in de wet op de verzekering voor de geneeskundige verzorging en uitkeringen, gecoördineerd op 14 juli 1994.
- personen die van een zorgverlener een mandaat hebben gekregen.
Op dit moment zijn er 2 mandaattypes beschikbaar voor onze webapplicatie MyRiziv:
1. een mandaat “Sociaal statuut RIZIV”
Met dit mandaat kan de mandaatnemer in naam van de zorgverlener het sociaal statuut online beheren.
2. een ruimer mandaat “Administratief dossier RIZIV”
Met dit mandaat kan de mandaatnemer het volledige dossier van de zorgverlener online beheren. Dus niet alleen het sociaal statuut, maar bv. ook:
- contactgegevens van de zorgverlener (telefoonnummer, mail- en contactadres)
- praktijkadresgegevens en conventiestatus
- verschillende premie-aanvragen, bv. de telematicapremie
Hoe gebruik je de app?
Toegang tot webtoepassingen via eHealth
FAQ – Inloggen in MyRiziv als (vertegenwoordiger van een) zorgverlener.
Meer informatie
Adres :
RIZIV
Dienst voor geneeskundige verzorging,
Galileelaan 5/01
1210 Brussel
Naam/namen & contactadres(sen) van de partner(s)/eigenaar(s) van de app
Problemen om verbinding te maken met eHealth (eID of token)
- support@ehealth.fgov.be
- telefoon: +32 (0)2 788 51 55, van 7u tot 20u (van maandag tot vrijdag).
Technische problemen met een RIZIV-webtoepassing
- helpdesk@riziv-inami.fgov.be
- telefoon: +32(0)2 739 74 74 - van 7u30 tot 12u en van 13u30 tot 16u30.