Hoofdstuk IV
Alles over deze dienst
In dit document wordt beschreven hoe de Hoofdstuk IV wordt aangeroepen en hoe het testproces verloopt
Versie 1.4 (03/08/2022) - 1.09 MB Bestand PDF (Dit document is in het Engels)
Dit document behandelt de beveiligingsvereisten en de structuur van de berichten. Een gedetailleerde beschrijving van de functionaliteit van de service, de semantiek van de specifieke elementen en andere algemene informatie over de service valt buiten het DOMEIN van dit document.
Versie 1.3 (25/08/2022) - 1.23 MB Bestand PDF (Dit document is in het Engels)
Het project voor de elektronische uitwisseling van gegevens, betreffende de akkoorden van de adviserende geneesheren hoofdstuk IV, tussen de prestatieverleners en de verzekeringsinstellingen is een onderdeel van het groter geheel van elektronische uitwisselingen van gegevens ivm akkoorden van de adviserende geneesheren in het algemeen.
Alle diensten gebruiken uniform gedefinieerde foutcodes om systeemfouten te melden. In dit document vindt u een overzicht van mogelijke foutmeldingen en hun oplossing.
Versie 1.0 (10/06/2021) - 668.68 KB Bestand PDF (Dit document is in het Engels)
In dit document wordt beschreven hoe een verzoek naar de Hoofdstuk IV-diensten moet worden gezonden. Het beschrijft meer bepaald de veiligheidseisen en de structuur van de berichten.
Versie 1.4 (31/05/2021) - 1.18 MB Bestand PDF (Dit document is in het Engels)
Gebruik onderstaand formulier om ons te contacteren
Omwille van de migratie naar een nieuwe technologie, hierdoor zal het niet meer mogelijk zijn om WSDL’s en XSD’s te downloaden via de UDDI. In het vervolg kan u deze informatie terugvinden op de API Portal.
Om de eHealth Service Bus (ESB) niet te overbelasten, zullen de WSDL's en XSD's vanaf 11 mei 2014 alleen via UDDI-downloads beschikbaar zijn.
De "Registry" is de catalogus van webservices die aangeboden worden door het eHealth-platform en zijn partners. De informatie is gestructureerd volgens de UDDI-standaard.
Het gaat om de volgende informatie:
- technisch : URL, versie, WSDL en XSD
- functioneel : link naar de beschikbare documentatie, beschrijving van de online diensten
Krijgt u een foutmelding KMEHR, neemt u best contact op met de mutualiteit.
U kunt ook contact opnemen met het NIC (Nationaal Intermutualistisch College) via het e-mailadres support@intermut.be met de volgende informatie:
- Beschrijving van het probleem;
- INSZ-nummer van de patiënt;
- RIZIV-nummer van de gebruiker;
- Geneesmiddel;
- Paragraaf;
- Foutmelding met datum en tijdstip;
- Schermafdrukken van het volledige scenario met verschillende stappen tot de foutmelding.
Deze fout kan verschillende oorzaken hebben:
- Bij het zoeken naar het INSZ van de patiënt kan dit komen door een storing van de dienst RRConsult.
- Verwijder de cache en cookies en probeer opnieuw.
- Bij het zoeken naar een geneesmiddel werd de CIVICS-webservice voor geneesmiddelen gebruikt, en hierbij kan een storing optreden.
- Verwijder de cache en cookies en probeer opnieuw.
- Bij de bevestiging van de aanvraag, is het mogelijk dat deze toch goed verlopen is.
- Via Consultatie, controleer of de aanvraag daarin zit.
- Verwijder de cache en cookies en probeer opnieuw.
Houdt het probleem aan, stuur dan volgende informatie per e-mail naar support@ehealth.fgov.be:
- Beschrijving van het probleem;
- INSZ van de patiënt;
- RIZIV van de gebruiker;
- Geneesmiddel;
- Paragraaf;
- Foutmelding met datum en tijdstip;
- Schermafdrukken (volledige scenario met verschillende stappen tot de foutmelding).
Is verklaring voor de fout niet duidelijk genoeg, stuur dan volgende informatie per e-mail naar support@ehealth.fgov.be:
- Beschrijving van het probleem;
- INSZ van de patiënt;
- RIZIV van de gebruiker;
- Geneesmiddel;
- Paragraaf;
- Foutmelding met datum en tijdstip;
- Schermafdrukken (volledige scenario met verschillende stappen tot de foutmelding).